سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

در انتخابات شوراهای اسلامی متاسفانه برخی از زنان با چاپ عکسهای رنگی وشعارهای نا مناسب که درشان زن انقلابی مسلمان نیست کاندید شده اند و بازتاب ای منفی بین توده مردم متدین است شایسته یک زن این نیست که عکس خود را این گونه انتشار دهد که تا چند سال آثار این عکسها وچهره ها بردر و دیوار شهر  بماند این خلاف دستور اسلام است  خلاف آنچه که حضرت زهرا فرموده اند که : مرد نامحرمی را نبیند و مرد نامحرمی او را نبیند .تاریخ نیز نشان می دهد زنان به عنوان یک عنصر اجتماعی همانند مردان در اجتماع حضور داشته اند مثلاً «حضرت زهرا «س» تنها در محدوده خانه زندگی نکرد بلکه در مسائل سیاسی و اجتماعی به موقع دخالت نمود و نقش خود را در دفاع از ولایت علی «ع» به ثبوت رسانید».بی تردید زنان همچون مردان برای انجام اموری مانند تحصیلات، اشتغال به کار و ... نیازمند حضور در جامعه می باشند. «شکی نیست که زن نیز باید رشد فرهنگی داشته باشد اما اگر می شود این رشد فرهنگی در خانه ها حاصل شود از خانه ها بیرون نیایید! و اگر ضرورت دارد که رشد فرهنگی در جامعه صورت گیرد. مسیری که خانم ها از منزل طی می کنند تا به آن مرکز برسد و در آن مرکز و در مسیر بازگشت باید همچون بیت برای خانم سلامت داشته باشد و باید روابط را به نحوی از حیث سازمانی تنظیم کند که هر چند زن در اجتماع است اما گویا از خانه اش خارج نشده است.
مرحوم آیت الله سید باقر مجتهد سیستانی(پدر حضرت آیت الله سیستانی)، برای آنکه محضر مقدس امام زمان(ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) شرفیاب شود، ختم زیارت عاشوراء را در چهل جمعه، هر هفته در مسجدی از مساجد شهر مقدس مشهد آغاز می کند. ایشان فرمودند: در یکی از جمعه های آخرین، ناگهان شعاع نوری را مشاهده کردم که از خانه ای نزدیک آن مسجدی که من در آن مشغول به زیارت عاشوراء بودم، می تابید. حال عجیبی به من دست داد، از جای برخاستم و به دنبال نور رفتم. خانه کوچک و فقیرانه ای بود، از درون خانه نور عجیبی می تابید، در زدم. وقتی در را باز کردند، مشاهده کردم حضرت ولی عصر امام زمان(صلوات الله علیه) در یکی از اتاقهای آن خانه تشریف داشتند و در آن اتاق، جنازه ای را مشاهده کردم.پارچه ای سفید بر آن کشیده بودند. وقتی من وارد شدم و اشک ریزان سلام کردم، حضرت به من فرمودند: چرا اینگونه دنبال من می گردی؟ و رنجها را متحمل می شوی؟ مثل این باشید(اشاره به میت کردند) تا من به دنبال شما بیایم! بعد فرمودند: این بانویی است که در دوره بی حجابی(رضا خان پهلوی)، هفت سال از خانه بیرون نیامده، مبادا نامحرم او را بی حجاب و بی چادر ببیند.نقل از گوهر صدف، ص۴۸ 

بنابراین زمینه سازی برای حضور این گونه زنان در صحنه های سیاسی و رای دادن به آنها و تایید صلاحیت آنان چه صورت دارد؟؟در باب این سوال علما این گونه پاسخ می دهند :

حضرت آیت الله تبریزی (ره) : خدمت زنان برای زنان شرعا مانعی ندارد ، مخلوط شدن زنان با مردان منشا ومعرض فساد است ومخالف احکام اسلام

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی :جایز نیست.

حضرت آیت الله بهجت : هر چه متوقف بر حرام باشد جایز نیست.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی :شرکت زنان به صورت سالم وتوام با عفت اسلامی در انتخابات مانع شرعی ندارد ولی به صورتی که در بالا نوشتید جایز نیست .

منبع : مسائل جدید -ج 3 - سید محسن محمودی

نبع




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
جمعه 85 آذر 24 9:31 ص
نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ