سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سلام ، شاید خیلی ازماها مثل من یادشون رفته که امروز چه روزیه ، امروز  ساعت 10داشتم شبکه خبر رو می دیدم:نگاهی به تاریخ امروز ، من مشتاق بودم که ببنم در چند قرن پیش در چنین روزی چه اتفاقاتی  رخ داده ، ابتدا تاریخ اسلام وپیامبر بودحتما می دونید امروز چه روزی برای مامسلمانان است.

 این آیه رو بخونید شاید بفهمید در سال 9 قمری چه اتفاقی رخ داد… 
به آنها (نصارای نجران) بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت می کنیم شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت می نماییم شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود دعوت می کنیم شما نیز از نفوس خود، آنگاه مباهله می کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار می دهیم. (آیه 61 آل عمران)

بله امروز روز مباهله است 24 ذیحجه. گوینده شبکه خبر توضیح مختصری داد:
*مسیحیان نجرانی که برای  بحث و مناظره  به نزد پیامبر آمده بودند و علیرغم دلائل قوی و محکمی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم ارائه می فرمود، آنها همچنان به حقانیت آئین و اعتقادات خود پافشاری می کردند. این امر سبب شد تا پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم بر اساس حکم پروردگار متعال، آنان را به مباهله دعوت نماید، که طرفین در پیشگاه خداوند لب به نفرین بگشایند و هر کدام که بر حق نیستند و دروغ مى گویند، به عذاب الهى گرفتار شوند.*(از سایت )

روز مباهله فرارسید در آن حال نجران مسیحی ومردم مشاهده کردند که پیغمبر اکرم (ص) در حالی که کودکی را در آغوش داشته و دست کودک دیگری را در دست دارد بهمراه بانو و مردی که پشت سر ایشان حرکت می کردند، از راه رسیدند و محلى را براى مباهله در نظر گرفتند.مسیحیان که از دور ناظر ورود رسول اکرم (ص) بودند، بر خلاف انتظار خود دیدند که آن حضرت با جمعیت و ازدحام نیامده و فقط یک مرد و یک زن و دو پسر با خود آورده است .

یکى فاطمه دختر او و دیگرى على داماد و پسر عمش و آن دو پسر، فرزندان دختر او، حسن و حسین مى باشند. اسقف اعظم نصرانی که متحیر شده بود، خطاب به جمعیت نصاری گفت: بنگرید که محمد چگونه با اطمینان تمام و ایمان راسخ به میدان آمده و بهترین عزیزان خود را برای اجرای مباهله به همراه آورده است! به خدا سوگند اگر او را در این امر تردید و یا خوفی داشت، هرگز عزیزان خود را انتخاب نمی کرد. مردم، من در چهره آنان معنویت و روحانیتی می یابم که اگر از خدا درخواست کنند، کوه ها را از جای خود حرکت خواهند داد. پس از مباهله با آنان بر حذر باشید که عذاب و بلا دامن ما را خواهد گرفت. به دنبال آن، پیامى به رسول اکرم (ص) فرستادند که از مباهله درگذر و تو خودت در میان ما حکم باش و کار را با مصالحه خاتمه بده.
وهمچنین گوینده خبر این گونه بیان کرد : که این روز روز پیامبر واهل بیت که نشان از منزلت و جایگاه شامخ آنان دارد .

 راستی اعمال امروز را می تونید از اینجا ببینید انشاء الله مورد قبول درگاه خداوند یکتا قرار گیرد




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
یکشنبه 85 دی 24 11:5 ص
نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ