سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

وارد می شی کفشاتو در میاری، نه ! صبر کن ، باید همین جا خودتو از تمام وابستگها به دنیا خالی کنی، وارد  می شی ! تند تند راه میری،  بازم صبر کن، روی یه تابلو نوشته آهسته قدم بردارید اینجا به خون شهیدان مطهر  است! اطرافتو نگاه می کنی، ولی خوب نگاه کن و عمل ! بشین راحت باش ! درسته، چادر و لباست خاکی می شه ولی همون لحظه یاد خاکی شدن چادر مادرت زهرا (س) و زینب (س) می افتی ! دلت می شکنه و گریه می کنی !

ناله هاشون غم انگیزه ولی خیلی قشنگه ، نمار شباشون ! این همه عشق ! صداهاشون الان هم به گوش می رسه فقط با دقت گوش کن ببین از تو چی می خواستن و چی می خوان !؟

خیلی دلم  می خواد جای اونا بودم ، اصلا خیلی دلم می خواد مثل اونا بشم .... وای چه شود ؟! اینها همه فکرهای من و شماست.... اینجا طلائیه بود....

فکه... اینجا پر از پرچم های سرخ وسبز یا حسین(ع) ویا ابالفضله(ع).... اونجایی که لاله زیاد داره ولی می گن خیلی هاشون هنوز  سر از خاک بیرون نیاوردن، اینجا  ردپاها خیلی زود روی خاک به جا می مونه بازم آهسته قدم بردار مبادا روی لاله ها پا بذاریم ...نفسا تند می شه طپش قلبها بیشتر می شه بازم می شینیم اشک همه با حرفهای راوی و رفیق لاله ها، روی خاک ویا چادر و لباس، روی صورت جاری می شه ! اینجا محل شهید شدن 120 نفر عاشق ! چه رنج وسختیهایی؛ که تحمل کردنش عاشق واقعی می خواد اونم اینجا ، میان مین وسیم خاردار و خاک ، به این میگن عشق و عاشقی ...عشق یعنی یک پلاک ویک استخوان معنی حسین(ع) رو اونا همین جا فهمیدن ، عطش، تشنه ای، یاد امام و شهدا دلو می بره کرب وبلا ...

شلمچه کربلای ایران، سنگرها، خاکریزها صدای سید شهیدان اهل قلم ، صدای تیر وتانک و رزمنده ها باز هم عطش و صدای ناله و آه !

آه کربلا !  اینجا تا کربلای حسین  چقدر راهه چقدر فاصله اس ؟ ولی خیلی نزدیکه ! روبروش می شینی و از چند کیلومتری حسرت دیدن گنبد و ضریحش رو از نزدیک می خوری ؟! خیلی سخته! نه؟

کربلا، اروند، چزابه، طلاییه، فکه و ... همه به یاد مادرشان زهرا، آنها کسانی بودند که بر روی لباسشان می نوشتند می روم تا انتقام سیلی مادرم زهرا بگیرم  وهمین کار را هم کردند و الان نوبت ماست این ها همه دل ما  شعیه ها رو می سوزونه دل نسلهای قبل ، نسل سوم که از همه جا برای دیدن این همه عشق بازی عاشقانی که مال وجان ویار خود را فدا ی راه امام حسین کردند به اینجا می آیند معنی حسین یعنی بابی انت و امی و نفسی آنها...کی شود مهدی بیاید یا حسین(ع)... انتقامت را بگیرد یا حسین(ع)




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
جمعه 86 فروردین 10 10:59 ع
نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ