سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

برای دریافت کد لوگو، با کلیک در کادر زیر، کد را کپی کنید و سپس در قالب یا متن وبلاگ خود قرار دهید


طرح و اجرا از: حاج‏آقا یا‏حق

این مرد کیست ؟ اگر این مرد بزرگ نبود نمی توانستی الان با این راحتی اینجا بشینی اگر او نبود ما و من نمی توانستیم امروز حرفهایمان را بزنیم و‍...این حرفای همسرم بود، که به من می گفت، و ذهنم را به خودش مشغول کرد .پسر و همسر و دوستانش ، مردم ، در شبکه تلویزیونی، از او می گویند از مردم دوستی او از اینکه دلسوز واقعی مردم بود، و چند ساعت قبل از نماز به تمام مردم وکاسبهای محل سر می زد و احوال آنان را جویا می شد، مردی که بعد از خود چهار فرزندش را به اسلام و جامعه هدیه کرد .
هسرش از خوش اخلاقی اش و از خند رو بودنش در منزل می گوید. او عاشق تبلیغ دین بود، به بیشتر مناطق رفته بود آن هم زمانی که تبلیغ رفتن سخت بود او برای خدمت اسلام لحظه ای سکوت نکرد و حتی تبلیغ را بر زیارت امام رضا(ع) ترجیح داد آن هم شب لیله الرغائب که زیارت در جوار حرم بسیار ثواب دارد .
او قلب امام بود که حتی علاقه بین امام خمینی و او بتدرج چنان محکم شد که امام در نامه ای خطاب به او نوشت : من ازافرادی مثل شما آنقدر خوشم می
آید که شاید نتوانم عواطف درونی را آن طور که هست ابزار کنم من قادر نیستم عواطف امثال شما را جواب بدهم ، لکن خداوند متعال قادر است.... شاید تا الان فهمیدید ؟ چه قدر او را می شناسید ؟بله آن مرد شهید روحانی آیت الله سعیدی است.


اعلامیه آیت الله سعیدی چنان وحشتی در میان یزیدیان زمان افکند،که حتی اورا ممنوع المنبر کردند پس از این ماجرا توسط نیروهای ساواک دستگیر و روانه زندان قزل قلعه شد و سرانجام پس از تحمل آزار و اذیت فراوان و شکنجه های ضدانسانی ساواک در20خردادماه سال 49 شهد شیرین شهادت را چشید و به وصال دوست نائل آمد.
شهادت سید سبب پدید آمدن خشم و اندوه میان اقشار مذهبی و حوزه
های علمیه شد . امام خمینی هم پس از شنیدن خبر شهادت آیت الله سعیدی پیامی فرستادندو در بخش از پیام خود فرمودند : من قتل فجیع این سید بزرگوار و فداکار را برای حفظ مصالح مسلمین و خدمت به اسلام و جان خود را از دست دادم . به ملت اسلامی عموما" و خصوصا" به ملیت ایران تعزیت می دهم و از خداوند متعال برفع ید دستگاه جبار و عمال کثیف استعمار را مسالت می نمایم.
سالروز شهادت سرباز امام وانقلاب آیت الله سعیدی را به خانواده محترم ایشان و هم چنین دوستداران انقلاب تسلیت عرض می کنم.




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
دوشنبه 86 خرداد 21 4:20 ع
نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ