سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

باورش برایم خیلی سخت و درد ناک بود و هست دیروز ساعت چهار و نیم بود که خبر وداعش را شنیدم وقتی اینجا را باز کردم وتیتر خبررا می خواندم دیگر توانایی خواندن بقیه خبر را نداشتم قبول نمی کردم  چون فکر می کردم یک شایعه است مثل بقیه شایعه ها .... به اینجا رفتم چون همیشه سعی می کنند خبر را به صورت دقیق و درست منتشر کنند . بله این خبر واقعیت داشت ، این آیه خیلی آشنا ، انا لله وانا الیه راجعون جمله ای  که همیشه برای کسانی که وداع می کنند و به دیدار حق می روند می نویسند .
آبانماه سال پیامبر اعظم بود روزی که شیعیان تکان سختی خوردند روز وداع با آیت الله میرزا جواد تبریزی مرجع بزرگ شیعه ،روزی که انگار خدا ی تمامی بندگانش را در یک جا جمع کرده باشد در غم ازدست دادن این پدر عزیز ،  عزاداری کردند، اما خرداد ماه وداع با امام انقلاب و شاگردان ویارانش ، ماه دوری ، ماه وداع با پدر شیعیان است .کسانی که نشانه و آیه خدا در زمین بودند و به دین و قرآن خدمت کردند.
وحال پدر عزیز دیگری را ازدست دادیم گرچه دیگر در میان ما نیست ولی یادگارهای بسیار گرانبهایی را به فرزندانش هدیه و به میراث گذاشته است فردا برای وداع با او به نزدش می رویم و او را بدرقه می کنیم اما او حرفها با ما دارد .



ان الذین یوذون الله ورسوله لعنهم الله فی الدنیا والآخرة وأعدّ لهم عذاباً مهیناً
قال رسول الله«صلى الله علیه وآله»: فاطمة بضعة منی یوذینی من آذاها



در ایام شهادت عصمت کبرى فاطمه زهرا«علیها السلام» قرار گرفته ایم. وجود شریفى که هم اُمّ ابیها بود و هم اُمّ و مادر گرامى ائمه اطهار«علیهم السلام». حقیقتى که محور اهل بیت عصمت و طهارت و رمزى عظیم در خلقت که بشریت حتى شیعیان و محبّین نتوانسته اند او را بشناسند. انسیه اى که حقیقت نورانى او در پس پرده هاى ظلم و عناد و جهل و خصومت باقى ماند و تا قیامت هم روشن نخواهد شد. شیعه و بلکه همه انسانیت و ملک و ملکوت به وجود چنین مخلوقى افتخار نموده و این کوثر عظیم خدادادى را سبب بقاء دین پیامبر«صلى الله علیه وآله» و سیراب شدن جامعه بشرى از کمالات و علوم و سجایاى فرزندان گرام او مى داند. واقعاً اگر زهرا«علیها السلام» نمى بود و این دُرّ گرانبهاى وجود تجلّى نمى کرد چه افق تاریکى بر عالم تکوین و تشریع ترسیم مى گشت؟! همه انسانها بر حسب آیه شریفه قل لا أسألکم علیه أجراً إلاّ المودة فی القربى. در برابر حق معنوى بزرگ پیامبر در هدایت بشریت، موظف به یک تکلیف مشترکند و آن مودت و محبت به ذى القربى و خاندان پیامبر«صلى الله علیه وآله» است که در رأس آنان زهراى اطهر است این امر به عنوان یک تکلیف و فریضه براى همه انسانها در تمامى دوران است و اختصاص به مردم زمان آنحضرت نداشته است. مودت نسبت به فاطمه، تکریم و تعظیم آن حضرت و احیاى یاد و خاطره او و ذکر رنجها و مصائبى است که بر آن وجود نازنین وارد شده است. ما هیچگاه نمى توانیم آن مصائب را فراموش نمائیم و تاریخ گواه بر این امر است که در مدت عمر کوتاه چه زجرها و ظلمها بر آن یگانه بانو وارد شد که امیر المؤمنین على علیه السلام که در رأس موحّدین است بعد از شهادت او فرمود: حزن و اندوهم همیشگى است و پایان نمى پذیرد. آیا با چنین تعبیرى، شیعه على و امت پیامبر«صلى الله علیه وآله» مى تواند جداى از این حزن و ماتم باشد؟ از اینجهت بر شیعیان و پیروان اهل بیت«علیهم السلام» است که در سوم جمادى الثانیه که بر حسب روایت صحیحه مصادف با شهادت آن حضرت است و بحمد الله در کشور جمهورى اسلامى تعطیل رسمى است هر چه بیشتر در احیاء این امر بکوشند و با فریادهاو عزادارى ها و دستجات ارادت خود را به آن حضرت اظهار و گوشه اى از حقوق آن شهیده را ادا نمایند انشاء الله.




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
یکشنبه 86 خرداد 27 6:19 ع
نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ