سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 امروزه بشر شاهد جنگ روسری ها در کشورهای به اصطلاح متمدن که ادعای دموکراسی دارند هستیم آنچه غربی ها را از حجاب می ترساند این است که زنان به هویت انسانی خویش باز گردند و خود را از اسارت بهره کشی مردان برهانند اما همانگونه که شاهدیم امروزه موج داشتن حجاب تهدیدی جدی برای کشورهای غربی است زیرا برای آگاهی زنان و حجاب رابطه ای ناگسستنی دارد . امام خمینی( ره ) 

با سلام خدمت خواهر خوبم
امیدوارم در هر جایی که هستیدزیر سایه پر مهر آقا امام زمان (عج) همیشه ایام  سالم و شاد داشته باشید .مثل اینکه سوالی را از مادر نگران پارسی بلاگ پرسیده بودید و مادر جواب را به عهده  دیگر دخترانش واگذاشت تا شایدگشایشی در افکار مان(علی الخصوص خودم) نسبت به سوال شما و خیلی از جوانان آینده باشد  و اتفاقا خودتان هم که دیدید که چه قدر از خواهرانت سوال شما را  چگونه جوابهای مختلف و ارزنده ای داده اند من هم آنها را خوانده ام و  هم لذت بردم  وهم استفاده کردم خب خیلی از ااونا با آیه روایت و..و...  ابعاد خانوادگی ... اجتماعی ... امنیت روح  و روان در فرد و جامعه جواب داده اند.
برخی از دستورات را ولو از روی اجبار هم که شده باید باید به اجرا گذاشت نمی توان تنها به عقیده ومیل مردم اکتفا کرد اگر  این جوری باشه شما لحظه ای فکر کنین چقدر از مردم حاضرند با میل و رغبت و از روی اعتماد از رشوه گرفتن و اختلاس  دوری کنند ؟ چه قدر حاضرند از شراب و زنا با میل و رغبت احتراز کنند ؟ این موضوع منحصر به کشور مانیست در هر کشور یک سلسله دستوراتی است که به اجبار آنها را به اجرا می گذارند شما ملاحظه کنید در کشوری مثل فرانسه که خود را مهد آزادی ها می دانند چگونه به اجبار زنان  را وادار به بی حجابی می کنند تا به دانشگاه راه یابند از این بگذریم سایر وظایف و قوانین را با جریمه های سخت و مجازاتهای سنگین به اجرا می گذارند کاش این سوال رو مطرح می کردید آیا وضعیت منع حجاب در فرانسه و کشورهای دیگر تجاوز به حقوق فرد و حقوق جامعه نیست به قول استاد شهید مطهری متاسفانه غرب هم خود را فراموش کرده هم خدای خود را ..... بنابراین آیا می توان همه وظایف را انتظار داشت که مردم با میل و رغبت و اختیار خود انجام دهند.؟!
گفتید دانشجوی روانشناسی هستید حتما با واژه شخصیت یا احساس ارزشمندی آشنا هستید از نظر روانشناسی  و دیدگاه روانشناس غربی جواب اشکال شما به این مسئله ....از نظر روانشناسی عقلی ترین عامل رشد انسان میزان ارزشی است که هر فرد برای خود قائل است و در واقع بازخوردی از مورد قبول بودن و مورد قبول نبودن به شمار می آید که در قالب رفتارهای کلامی و غیر کلامی بروز می کند . 

اماسوال اینجاست که ایا برهنه شدن و کشاندن رفتارهای جسمی به کوچه و خیابان به آدمی ارزش می دهد و انسان را از احساس ازشمندی بهره مند می کند ؟

البته شاید احساس رضایت آدمی و زود گذر به وجود آورد ولی کمتر کسی است که برخورداری از این حالت و رفتار را ارزش تلقی می کند علاوه براین تامین هر خواسته ای همیشه با احساس رضایت همراه نیست.

ذهن مشغول به تصاحب دل دیگران و جلب نظرات مردان و پسندیده شدن ، هر گز اندیشه علمی را بر نمی تابد و نمی تواند یافته ای تازه عرضه کند او در پی آن است که در وضعیت موجود پسندیده شود نه آنکه وضعیت را تغیر دهد و باابتکار وخلاقیت طرحی نو در اندازد  ، از سوی دیگر از آنجا که احساس بی ارزش بودن تمام وجود آن افراد را پر کرده و در پی جبران این کمبود برمی آیند و چون آسانترین راه رسیدن به این احساس ( شخصیت و احساس ارزش) مقبول دیگران واقع شدن است از طریق عرضه اندام خود در این مسیر گام بر بر می دارند تا به شکلی احساس ارزشمندی از کف رفته خود را جبران کنند در حالیکه شخص با حجاب هر گز چنین نیازی را احساس نمی کند در نگاه یک شخص با حجاب بهترین راه جبران احساس ارزشمندی دور نگهداشتن خود از دسترس مردان بیگانه است تا مقام وارزش خود راپایین نیاورد .گویا از همین راه است که ویل دورانت می گوید : زنان در یافتند که دست ودل بازی مایه طعن و تحقیر است .راه رسیدن به ارزشمندی پایدار ، رفتن درپی کسب صفات ارزشند و پایداراست بدون شک اگر آن زنان این مفهوم را به طور کامل درک کنند بهوشیده داشتن و مخفی ساختن پیکر خود بیشتر گرایش نشان می دهند.
.

حجاب


  سخنی از امام  خمینی (ره) که می فرمایند: زن در چادر همانند گوهری است در صدف .
ویل دورانت می گوید: آنچه می جوییم و نیابیم عزیز و گرانبها می شود. 

بنابراین اسلام ضمن اینکه حضور زن را در اجتماع جایز می داند اما برای آن حد ومرزی قایل شده همانطور که برای هر چیزی هر کسی هر کشوری هر قانونی حد ومرز هست و هرگز اجازه نمی دهد که حضور زن در جامعه به قیمت از دست دادن شخصیت وشرف زن و از هم پاشیده شده خانواده شود.

امید است که زنان جامعه ما با آگاهی کامل از حجاب ونقش سازنده آن در ابعاد مختلف ، حضوری سالم و بدون دغدغه در صحنه ها ی گوناگون اجتماعی داشته باشند.

ان شالله
باتشکر مهدی جو 20/2/86




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
پنج شنبه 86 اردیبهشت 20 8:28 ع
نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ