سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

این روزها به خاطر حضور در غرفه دفتر توسعه وبلاگ دینی در نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان قم، وقت کمتری برای حضور در اینترنت دارم و برای همین متاسفانه وقتی برای بروزرسانی وبلاگ به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و روز مادر و هفته زن پیدا نکردم. عید میلاد، روز مادر و هفته زن مبارک باد.
دیروز با خودم فکر کردم که حال که می‌خواهم بنویسم از چه بنویسم. شاید کمی قبولش برایتان کمی سخت باشد ولی می‌خواهم کمی از غربت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در اینترنت بنویسم.
حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) بانوی اول عالم است. کسی است که در زیارت‌نامه‌اش می‌خوانیم: «درود بر تو ای پسنده،پسندیده. درود بر تو ای با فضیلت پاک. درود بر تو ای حورای آدمی نژاد. درود بر تو، ای پرهیزکار پاک. درود بر تو ای همراز فرشته و دانا... ». کسی است که سوره کوثر به مناسبت ولادت او و در شان او نازل شده است. کسی است که حضرت حق در حدیث قدسی فرمود: «لولاک لما خلقت الافلاک، ولولاعلی لما خلقتک، ولولا فاطمه لما خلقتکما... زمین و زمان به خاطر وجود مقدس آن حضرت خلق شد». کسی است که حضرت رسول (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) او را پاره تن خودش می‌دانست و دل‌آزرده کردن او را همسنگ آزار و اذیت خود و خدا می دانست. کسی است که... .
همه اینها در شان و وصف فاطمه (س) است. بانویی که تنها امید خاتم پیغامبرانِ خدا، برای ادامه مسیر نبوت و امامت بود.
بانوی اول عالم... بانوی اول عالم... بانوی اول عالم... .
براستی ما جماعت وبلاگ‌نویس را چه شده؟ یعنی این همه فضیلت و ارزش و مقام و منزلت را هنوز درک نکرده‌ایم؟ چرا باید اینگونه گرفتار هواهای نفسانی باشیم؟ نه اینکه نصیحت کنم! نه، ولی چرا آن همه که به نوشتن درباره یانگوم، بانوی اول دربار اهمیت می‌دهیم به نوشتن درباره حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) بانوی اول عالم که جان و روحم فدایش باد، اهمیت نمی‌دهیم؟ آنقدر گرفتار بالا بردن آمار بازدید و تغییر قالب و جذاب‌سازی ظاهری وبلاگ می‌شویم که از اصل غافلیم. یادمان می‌رود که اگر فاطمه(سلام‌الله‌علیها) نبود هیچ چیز دیگری نبود، یعنی نفسی که می‌کشیم، غذایی که می‌خوریم و آبی که می‌نوشیم همه و همه به واسطه و به خاطر وجود آن حضرت است. وقتی می‌گویم می‌خواهم از غربت و مظلومیت حضرت بنویسم، منظورم اینچنین غربتی است که در سراسر فضای مجازی حس می‌شود.
چرا فضا و ساحت مقدس وبلاگ را با ذکر نام آن حضرت خوشبو نکنیم؟ نمی‌خواهم بگویم در وبلاگ غیر از این چیزی ننویسیم اما دیگر از یانگوم هم ننویسیم. براستی مگر چقدر ارزش دارد... ؟
بی شک یکی از دردناک‌ترین صحنه‌ها در فضای مجازی این است که وبلاگ جدیدترین عکسهای یانگوم به عنوان پربازدیدترین وبلاگ در فلان مجموعه از وبلاگ‌های پربازدید باشد و از آن دردناک‌تر اینکه هیچ وبلاگ دینی در رده‌های بالا قرار نداشته باشد.
تازه این همه درددلم نبود، عبارت روز مادر و یا روز زن را در اینترنت جستجو کنید. نتیجه جستجو خصوصا با عبارت‌های انگلیسی چیزی نیست جز پیوندهایی به سایت‌های کذایی که درباره هشت مارس نوشته‌اند. چرا باید اینگونه باشد؟ چرا نباید آنقدر از روز زن و پیوندش با نام مقدس حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) نوشته باشیم که دیگر جایی برای آن حرف‌ها نمانده باشد؟ چرا؟
بیاییم با مدد از آن حضرت و آشنایی با محیط اینترنت و آشنایی با فنون صحیح وبلاگ‌نویسی و ادبیات نوشتاری  اینترنت و... گامی موثر در راه اعتلای دین مبین اسلام و فرهنگ کشور عزیزمان ایران داشته باشیم. خوب است این روزها یکی از حاجت‌ها و درخواست‌هایمان از آن حضرت بعد از دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) و آروزی پیروزی مسلمانان بر کفر، از خدا بخواهیم توفیق انجام رسالت دینی‌مان در اینترنت را به ما بدهد... .
به امید روزی که فرهنگ ناب محمدی بر کشور حکم‌فرما شود و عطر دل‌انگیز مهدوی و فاطمی روح و جان‌مان را خوشبو کند.
در پایان مجموعه پیوند‌های مرتبط با آن حضرت را برای استفاده تقدیم می‌کنم:
حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در کتابخانه مجازی تبیان / پایگاه اینترنتی حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) / ویژه‌نامه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در پایگاه شهید آوینی / ویژه‌نامه کوثر نبی در پایگاه اینترنتی تبیان / نرم‌افزار ریحانه / ویژه‌نامه پایگاه حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها)




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
جمعه 86 تیر 15 11:25 ص
نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ