سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

دو روز پیش٬ وقتی داشتم درس‌های جدید دانشکده مجازی حدیث را مرور می‌کردم٬   مطلبی در مورد امام حسن (علیه السلام) خواندم که برایم خیلی تکان دهنده بود. ما نباید فقط به خاطر ولادت و شهادت‌شان مطلب بنویسیم... شیعیان آن زمان٬ بر امام حسن(علیه‌السلام) اصرار کردند که با معاویه(لعنة‌الله علیه) بیعت کندتا جایی‌که برای انجام این کار سجاده را از زیر پای امام حسن(علیه السلام ) کشیدند... خیلی سخت است؛ نه؟ بعد وقتی این وقایع  یا هرچیز دیگر را در هر جا یا در روضه‌ای می‌شنویم آنها را لعن می کنیم که چرا چنین کردند؟... .
حالا خود ما چطور؟ مگر ما نمی گوییم شیعه‌ایم آن‌هم از چه نوعی؟ شیعه دوازده امامی.
این همه درد شیعه٬ نه یکی٬ نه دو تا... بلکه درد هزاران هزار آدم روی زمین به امام زمان(عج) می رسد و دلش برای همه چیز و همه‌کس می‌سوزد.چرا؟
ما که هر روز به قول خودمون درد می کشیم٬ از این همه فراق؟ چه قدر سخت است داشتن درد گناه هزاران هزار در دل٬ آن‌هم نه یک قرن... . آن شیعه نماها را کار نداریم٬ خود ما چطور؟ ما شیعه‌ها که ادعای انتظار منتظر را داریم... هر روز با کارهایمان دلش را می شکنیم. باز برمی‌گردیم و باز هم... گناه... .
برایم سخت است این حرفها را بگویم. گاهی وقتها٬ ما از شیعه‌نماهای زمان امام حسن(ع) هم بدتر می‌شویم.
از مادرش حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) عذر خواهی می کنم. آیا می دانید هر روز با برخی از کارهایمان سیلی به صورت امام زمان می زنیم؟... .
گاهی وقت‌ها خدا را شکر می‌کنم. که شیعه‌ایم٬ که عاشق فاطمه‌ایم٬ که عاشق حضرت مهدی(عج) هستیم٬ ولی به خاطر برخی از کارهایمان می‌گویم: کاش مدعی شیعه نبودیم... مثلا با برنامه‌هایی مانند برنامه‌های انیمیشن شرکت گاز و داستان حسن و خطرناک بودن گاز٬ شاید بیشتر از آنکه خطرات گاز در ذهن مخاطبان نهادینه‌شود٬ نام مبارک امام حسن(علیه‌السلام) به تمسخر گرفته شود. با نام امامی که اسوه کرامت٬ صبر٬ پایداری و حلم است٬ در ذهن کودک و نوجوان شخصیتی می‌سازد که... . تا جایی‌که شاید حتی مادری راضی نشود نام فرزندش را حسن بگذارد. حال تصور کنید چند قرنی بگذرد٬ شیعیان آن زمان درباره ما چه می گویند وچه تحلیلی می کنند؟ چه بسا آنها نیز مانند ما که شیعیان ظاهری امام حسن(علیه‌السلام) را لعن می کنیم ٬ ما را لعن کنند... .
با دیدن این برنامه نا‌خود‌ آگاه می گویم: مولایم حسن جان خیلی غریبی.
 

-----------------------------------
 پی نوشت: توضیحات کافی در این مورد٬ از اینجا بخوانید. التماس دعا. یا مهدی ادرکنی.




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
شنبه 86 خرداد 12 7:42 ع
نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ