سفارش تبلیغ
صبا

 

خداوند برای آن حضرت ریاست ظاهری و استیلای بر چیزی که پدران گرامیش بر آن مستولی نشدند و فی الجمله در باره  آن حضرت رفع تقیه شده بود .همچنین است قائم –علیه السلام – «خداوند ترس و وحشت را از حضرت برطرف ساخته و نعمت امنیت را به او ارزانی می دارد و زمیته حکومت جهانی بی نظیر را برای او فراهم می سازد به طوری که برای احدی از گذشتگان این موقعیت پیش نیامده است .»

و استیلای آن حضرت بر جمیع عالم است مانند استیلای سلطان روز بر شب تاریک . چنان که علی بن ابراهیم به سند صحیح از امام باقر علیه السلام در قول خداوند « والنهار اذا تجلی »  روایت کرده که فرمود : مقصودم از النهار امام زمان (قائم ) ما اهل بیت است  .
 هر گاه قیام کند بر دولت غالب پیروز می شود.




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
یکشنبه 85 آذر 5 6:55 ع
نظرات دیگران [ نظر]


 

بعضی ها فکر می کنند که انتظار مساوی با یاس ونامیدی است وانتظار در زندگی معنایی ندارد در حالیکه انتظار مایه یاد آوری هدف ها و آرمانهای امام موعود وزمینه هوشیاری وآگاهی همیشگی است و پیامبر بزرگ اسلام در این مورد این مورد می فر مایند :« افضل الاعمال امتی انتظار الفرج» بهترین اعمال امت من انتظار فرج است .

انتظار حالتی روحی است که موجب به وجود آمدن حالت آمادگی است برای آنچه انتظار دارند ، وضد یاس و ناامیدی است . هر چه انتظار بیشتر باشد آمادگی بیشتر است .
اکر انسان مسافری داشته باشد که چشم به راه آمدن اوست ، هر چه زمان رسیدن او نزدیکتر گردد آمادگی برای آمدنش فزونی می یابد .


حالت انتظار ،گاهی به پایه ای می رسد که خواب را از چشم می گیرد ، چنان که درجات  انتظار از این نظر تفاوت می کند ، همچنین از نظر حب ودوستی نسبت به آنچه را انتظار دارد تفاوت دارد . هر چه عشق به «منتظر »افزون باشد آمادگی روحی برای فرارسیدن محبوب افزون می گردد و دیر آمدن فراق محبوب دردناک می گردد ، تا بدانجا که انسان منتظر از خود بی خود می شود ودرد ها وسختی های درد آور و مشکلات سخت خود را در راه محبوب حس نمی کند .
 

پیروان امام مهدی (ع) باید بکوشند تا خود را به امامشان نزدیک کنند ومانند او بیندیشند وامت با امام در انتظار به سر برند ، زیرا امام نیز در انتظار ظهور خود به سر می برد .
آری ! امام مهدی در چنین انتظاری به سر می برند وبا چنین ایمانی در این شب یلدای زندگی ، استوار و تزلزل ناپذیر ایستاده است و جامعه منتظر وامت چشم به راه نیز باید ویژگی های امام موعود ومنتظر خویش نیک بشناسد وتا حد امکان مانند خود او در انتظار باشد .




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
شنبه 85 آبان 20 2:0 ع
نظرات دیگران [ نظر]


 

                          همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی                        چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی

                      به ره تو بس که نالم ، زغم تو بس که جویم                  شده ام زناله نالی ، شده ام زمویه مویی

 
*.اخلاص  : در روایتی امام جواد (ع) به عبدالعظیم حسنی (ع) فرمود : ... وهنگامی که برای او این تعداد «313 نفر» از اهل اخلاص جمع شده اند خداوند امر او را ظاهر خواهد کرد ....»
1

*. یقین واستقامت  : از امام  صادق (ع) در حدیثی نقل شده که فرمود : «...گویا قلب های آنان به مانند تکه های آهن است ، شکی در قلوب آنها راجع به خداوند وجودندارد . محکمتر از سنگ است ...»2

 

*.شیران روز وزاهدان شب : از امام  صادق (ع) در حدیثی راجع به اصحاب قائم (ع) نقل است که فرمود : گویا من نظر می کنم به قائم واصحاب او در نجف وکوفه ...سجدها به پیشانی آنها اثر گذارده است ، شیران در روز و راهبان در شب اند .3

*.برخورداری از تایید الهی : طبرسی در روایتی از امام علی (ع) ) نقل کرده که فرمود :« تا این که خداوند مردی را در آخر الزمان بر می انگیزاند ...او را به ملائکه اش تایید کرده وانصارش را حفظ خواهد نمود »4

 ان شاء الله که آقا ما را هم جزء یاران ونوکران ثابت در نزد خود ثبت نماید

 

 

                          1.کمال الدین ج2 ص 377وص378

                         2. بحار الانوار ج52ص307، ح 82

3. همان ص386

          4همان ج52 ص280ح6.

             ( به نقل از کتاب موعود شناسی استاد علی اصغر رضوانی)




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
جمعه 85 آبان 19 2:0 ع
نظرات دیگران [ نظر]


 

1 ـ خداوند فرمود: «اى پیامبر! بوسیله تو و پیشوایان از نسل تو بر بندگان خویش رحمت مىآورم، و به وسیله قائم از بین شما، زمین خود را با تسبیح و تقدیس و تهلیل و تکبیر و بزرگداشت مقام الوهیّت، آباد مىسازم.

و به وجود او زمین را از دشمنانم پاک مىکنم و آن را میراث اولیاى خویش قرار مىدهم، و به وسیله او کلمه توحید را تعالى بخشیده، کلمه کافران را به سقوط مىکشانم، و به دست او و با علم خود سرزمینها و دل بندگانم را حیاتى تازه مىبخشم و گنجها و ذخیرههاى پنهان را به مشیت خود برایش آشکار مىسازم.

و با اراده خود او را بر نهانىها و مکنونات قلبى دیگران آگاه مىگردانم و با فرشتگان خود او را یارى مىرسانم تا در اجراى فرمان من و تبلیغ دین من مددکار او باشند. او به حقیقت ولىّ من است و به راستى هدایتگر بندگان من مىباشد.»

2 ـ امام باقر(علیه السلام) در وجه نامگذارى حضرت «مهدى (علیه السلام)» به «قائم آل محمد(صلى الله علیه وآله وسلم)» حدیثى قدسى روایت فرمود: «زمانى که جدم حسین که صلوات خدا بر او باد به شهادت رسید، فرشتگان با گریه و زارى به درگاه خداوند عزوجلّ نالیدند و گفتند: پروردگارا! آیا از آنان که برگزیده و فرزند برگزیده تو را، و امام انتخاب شده از بین خلق را کشتند، در مىگذرى؟!

خداوند به آنان وحى فرمود که: «فرشتگان من آرام گیرید. سوگند به عزّت و جلالم که از آنان انتقام مىگیرم اگرچه بعد از گذشت زمانى طولانى باشد.» سپس فرزندان از نسل حسین (علیه السلام) را که پس از او به امامت مىرسند به ملائکه نشان داد و آنان شاد شدند.

در بین این پیشوایان، یک نفرشان به نماز ایستاده بود «فإذا احدهم قائم یصلّى فقال اللّه عزّوجلّ: بذلک القائم أنتقم منهم.» خداوند عزّوجلّ فرمود: به وسیله آن «قائم» از دشمنان و قاتلان حسین(علیه السلام)انتقام مىگیرم.

مهدی جان ! مولایم ! حالا که نمی آیی پس به خاطر انتقام خون جدت حسین (علیه السلام )ومادرت زهرا، بیا .

و به خاطر قلبهای سوخته عاشقانت آب وصال بریز وبا صبح ظهورت ،شام ظلمانی هجران ستارهای منتظرت را، به روز روشن مبدل ساز .

عباس به خاطر منتظرانش زود بیامد ولی تو هنوز نیامدی.!




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
یکشنبه 85 آبان 7 12:52 ع
نظرات دیگران [ نظر]


 

 روش دیدن خدا

امام علی (ع) در نهج البلاغه ترجمه خطبه (179) در مسجد کوفه با زبانی گویا وساده 

ذعلب یمانی پرسید :«ای امیر مؤمنان آیا پروردگار خود را دیده ای ؟»پاسخ فرمود :«آیا چیزی را که نبینم می پرستم ؟»

گفت : چگونه او را می بینی ؟»فرمود :چشم ها هرگز او را نمی بینند ،اما دل ها با ایمان درست او را در می یابند .

خدا به همه چیز نزدیک است نه آنکه به اشیاء چسبیده باشد

از همه چیز دور است نه آن که از آن ها بیگانه باشد 

گوینده است نه با اندیشه وفکر

اراده کننده است نه ا ز روی آرزو و خواهش

سازنده است نه با دست وپا

لطافت دارد نه آن که پوشیده ومخفی باشد

بزرگ است نه با ستم کاری

بیناست نه با حواس ظاهری ؛ مهربان است نه با نازک دلی

سرها و چشمها در برابر عظمت او به خاک افتاده ودلها از ترس اوبی قرارند.




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
پنج شنبه 85 شهریور 30 12:0 ص
نظرات دیگران [ نظر]


 

شماره تلفن خدا بدون پرداخت قبض «ثبت نام کنید»

حرف اول: شاید اونایی که پست قبلی رو که گذاشتم یادشون باشه (دریافت بلیط رایگان به مناسبت ماه شعبان در (باشگاه تقوا )

نمیدونم ثبت نام کردند یا نه! به هرحال؛ اونایی که استفاده کردند خوش به حالشون ،واسه بقیه هم دعا کنند . ( ماه مبارک رمضان در راه است) این شماره تلفن که اینجا نوشتم شاید واسه خیلی ها آشنا باشه :24434 شما می توانید در پنج نوبت وقت ملاقات بگیرید وحرفهاتون رو بزنین (بقیه اش با خودش) اما اگه میخواین ارتباط بیشتر وبهتری داشته باشند می توانید شرایط زیر را داشته باشیید .
خریداران گرامی توجه داشته باشند:
*پایه های سیم کشی ایمان باید همانند عمق قلبی ساده وبی آلایش و پاک باشند آنها را محکم واستوار سر جایشان بنشانی تا در مقابل هر گونه باد وباران وصاعقه (هشدار:خطرهای نفوذ شیطان وگناه) مقاوم باشند .

امام علی دراین باره در کتاب نهج البلاغه می فرمایند : پایه های ایمان استوار است بر
شناخت قلب ،
گفتن با زبان ،
عمل با اعضاء وجوارح .

*نوع سیم پایه های ایمان باید ضخیم ومرغوب باشدکه در صورت هرگونه ضربه اتصالی نکنند وضعیف نشوند.
* در صورت نیاز به راهنمایی، به کتاب راهنمای قرآن مراجعه فرمایید .
«ذلِکَ الکِتَابُ لارَیبَ فیهِ هُدیً لِلمُتَقین» آیه2 سوره بقره
* این خط همیشه آزاد،فاقدگذاشتن پیغام وپسغام در خدمت شماست
* فقط یک دوست صمیمی وهم راز ، شنونده وجوابگوی شماست که در هر جا ودر هرزمان که باشید اوبا شماست

(إانَّ الله مَعَنا)
*باید به موقع واول وقت ارتباط برقرار کنید.
شهید رجایی : « به نماز نگویید کار دارم به کار بگویید نماز دارم».
*درحین ارتباط در صورت هرگونه صدای پشت خطی به هیچ وجه نباید جواب داد (فکرهای شیطانی)
* ارزان وبدون هیچگونه پرداخت قبض ،چرا که به حساب بانکی شما( پرونده اعمال) ثواب وجایزه(بهشت) بدون قرعه کشی اضافه می گردد .
* در هنگام خرید به کد014(دوست داشتن اهل بیت پیامبر) بر روی کارت دقت فرمایید.

حرف دوم :هنگام برقراری ارتباط به یاد یوسف فاطمه (سلامٌ علیها) آقا امام زمان هم باشید .

ملتمس دعا :عاشق یوسف فاطمه(سلامٌ علیها)





نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
سه شنبه 85 شهریور 21 7:42 ع
نظرات دیگران [ نظر]


 

*آیا می دانیدچند روزاز نیامدن یوسف فاطمه (س)گذشته؟*

چهارصدوسیزده هزاروهفتصدودو روزخورشید در ابر

منبع محاسبه:مرکزمطالعات وپژوهشهای ملکی –نجومی وابسته به دفتر
آیت الله العظمی سیستانی (دام ظله)
 

وپاسخ به پنج سؤال انتخاب شده
چرا باشنیدن نام «قائم »ازجا برمی خیزیم؟
از امام صادق سؤال شد :چرا هنگام شنیدن نام امام زمان ازجای برمی خیزیم؟
حضرت فرمود :چون غیبت حضرت مهدی طولانی است. وامام ازشدّت محبتی که به دوستان خود دارد هر زمانی که شخصی او را یاد کند نگاهی به او می نماید وسزاوار است که یاد کننده به جهت احترام وتعظیم ،از جای خود بر خیزد .
هنگامی که مولای خویش اورا به نظر مهر وعطوفت نگاه می کند ،پس از جای خود برمی خیزد وازخدای تبارکــ وتعالی تعجیل فرج ایشان را بخواهد .

آیا امام زمان(ع)به تمام نقاط جهان سر می زند؟
اصولاً امام زمان (ع)از آن جهت که مظهر علم غیب خداوند است از همه جاوهمه چیز اطلاع دارد .
از طرف دیگر،حضرت(ع)مطابق مصالح خاص و عامی که هست گاهی از طرف خداوند متعال مأموربه ملاقات ودستگیری از گرفتاریها می شوند .
گاهی احساس می کنند که باید به فلان مکان ونزد فلان شخص رفته وگرفتاریهای آنان را برطرف نموده ،وگاهی در فلان سرزمین حاضر شده تا از اهالی آن دفع بلا گردد . لذا هرمکان وزمانی را که مصلحت می بینند خود را در آنجا حاضر می کنند .

حضرت عیسی (ع) بعد از نزول به چه دینی عمل می کند؟
ازبرخی روایات استفاده می شود که حضرت عیسی (ع)بعد از فرود آمدن از آسمان ،به دین اسلام عمل می کند نه به دین خود .
ابن حبان درصحیح خود از ابوهریره نقل کرده که گفت :از رسول خدا(صلی علی الله علیه وآله )
شنیدم که می فرمود :«...وهنگامی که حضرت عیسی سر از رکوع برمی دارد «سمع الله لمن حمده »می گوید .

آیا حضرت مهدی با شمشیر قیام  خواهد کرد؟
اولا:چه اشکالی دارد که شخصی با شمشیرولی همراه با اعجازالهی که حضرت را مساعدت می کند
 با دشمنان خود به مقابله بپردازد .
ثانیا:به احتمال زیاد مقصود از شمشیر،قوّت واسلحه است زیرا مسلمانان در آن زمان یعنی قبل از هزارسال اسلحه ای به جزء شمشیر نداشته وهرگز به ذهن آنان چنین تسلیحاتی خطور نمی کرده است،لذا از«اسلحه»به شمشیر تعبییر شده است .
ثالثا:مطابق برخی روایات ،شمشیرهای اصحاب حضرت از آهن است ،ولی نه مثل این آهنهایی که دردسترس ماقراردارد ،بلکه به گونه ای است که اگر یکی از آنان با شمشیر خود بر کوه زند ،آن را دو نیم می کند . وبنا برتعبیردیگر ،وسیله دفاعی آنان به گونه ای است که اسلحه ی دشمن برآن کارگر نیست.(بصائر الدرجات ،ص141).
لذا ممکن است اسلحه ای را که حضرت و یاورانش به کارمی برند از وسایلی با شد که بتواند همه دستگاه های دشمنان را از کار بیندازد ولی در مقابل ،هیچ دستگاهی برآنان  کارگرنباشد،همانگونه که در این زمان ،بشقاب پرنده ها واشیای نورانی شناخته نشده را مشاهده می کنیم .

رابعا: از کجا که در زمان ظهور حضرت مهدی (ع)،این اسلحه خطرناک در اختیار بشر باقی مانده باشد ؛زیرا ممکن است  که در اثر حوادث وآشوب ها وجنگهای جهانی که پیش از ظهور آن حضرت اتفاق می افتد این اسلحه ها نابود شود.

ان شاء الله که ما هم لیاقت یاری آقا را داشته باشیم

در پناه حق




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
چهارشنبه 85 شهریور 15 4:32 ع
نظرات دیگران [ نظر]


   1   2      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ